Forum Aangezichtspijn

Voor aangezichtspijnpatiënten en andere betrokkenen
Het is nu 21 dec 2014, 03:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kaakpijn?
BerichtGeplaatst: 30 jul 2007, 13:03 

Ja ik weet het weer een postje van mij maar ik zit nu echt in zo'n fase dat ik alles wat ik maar te weten kan komen ik dat ook wil weten.

Hebben jullie ook vaak last van pijn in je kaken? Bij mij begint het bij het opstaan vaak met een vage pijn in mijn hoofd die dan in de loop van de dag lijkt af te zakken richting mijn linkse kaakgewricht, praten is daardoor erg vervelend en ik klets zo graag :oops:

Ik las namelijk op het forum wel dat er mensen zijn die bijvoorbeeld zoveel mogelijk vloeibaar voedsel tot zich nemen omdat ze dan maar niet hoeven te kauwen.. Heeft dit dan met pijn in je kaken te maken of omdat je het gevoel hebt dat de bewegingen van je kaak de hoofdpijn triggeren?

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2007, 13:20 

Hoi Mirreke,

Door het kauwen, dus door de bewegingen van je kaakspieren krijg je behoorlijk wat meer pijn. Net of heel je wang gespannen staat.
Net als bij jouw het praten. Door het kauwen raakt de aangezichtszenuw flink geïrriteerd en heb je de poppen aan het dansen.
Dus niet kauwen is dan een optie voor geen pijn.

Ina

Profiel  

Berichttitel: pijn in mijn kaak AU
BerichtGeplaatst: 07 aug 2007, 00:30 

Hai Ina en Gerard,

Ik heb jullie berichten gelezen en herken mezelf hier ook in. Het enige verschil is dat het bij mij pas een week of zes geleden is begonnen. Ik kreeg eerst wat last van zeurderige pijn die door mijn rechter kaak heenschoot. Het schoot door naar mijn boven en onderkaar, naar mijn oor hoofd en nek. Eerst wat paracetamolletjes dan ging het wel. Maar vlak voor mijn vakantie toch maar even naar de tandarts. Zij heeft foto's van mijn onderkaak gemaakt maar alles was goed met de tanden daar. Een weekje rust zei ze. Ik braaf naar huis. een week later weer naar een vervangende tandarts die maakte foto's van de bovenkaak want nu voelde ik het daar. Ook geen bijzonderheden. Deze tandarts wees mij er wel op dat mijn kauwspier aan de rechterkant veel harder was dan links. Hij raadde mij aan rustig te eten, geen rauwkost, stokbrood en genoeg Paracetamol mee te nemen op vakantie. En de spier in mijn mond met twee vingers te masseren.
Binnen een paar dagen zat ik Frankrijk en slikte ik 3200 mg Ibuprofen. Het was echt verschrikkelijk. ik was blij dat ik wist dat mijn tanden in orde waren want anders had ik er gerust een tandarts in Spanje in laten boren. Vanuit Spanje naar een vriendin gebeld die bij een apotheek werkt en gevraagd wat ik kon nemen want ook de Ibuprofen voldeed niet. Zij raadde mij, tijdelijk, Naproxen aan. Ik slikte iedere zes uur 550 mg en hiermee kreeg ik het redelijk onder controle. Maar dit is natuurlijk veel te veel. Soms had ik toch nog erge pijnpieken deze zakten alleen weg als ik mijn kaak ontspande door mijn mond losjes open te houden, en warme compressen op mijn kaak te houden.

Ik heb buiten al deze pijn toch en hele fijne vakantie :wink: gehad maar maakte me wel erge zorgen. Ik ben de maandag na mijn vakantie naar de huisarts gegaan, deze heeft foto's laten maken van de holtes en bloed laten prikken. Was allemaal goed. Dezelfde middag terug naar mijn eigen tandarts en de volgende ochtend kon ik bij de kaakchirurg terecht in Breda. Ook deze heeft foto's gemaakt en daar was niets geks op te zien. Ik voelde me even heel dom maar hij stelde me gerust en zei dat hij meer patiënten had die ook tegen het plafond zaten van de pijn. Ik kreeg de volgende folder mee: overbalasting van het kaakgewricht. Ik moet zeggen dat ik mezelf hier helemaal in herkende. Als advies kreeg ik zoveel mogelijk rust te nemen wat in mijn vak best lastig is. Ik moet nu twee maanden mezelf in acht nemen en een lijstje uit de folder in de gaten houden. En structureel 4000 mg Paracetamol zetpillen over de dag verdelen. De Naproxen mag ik alleen gebruiken als ik erge doorbraakpijn heb. Hij wil mij dan over twee maanden terug zien. Als dit niet werkt dan denkt hij over fysiotherapie en eventueel een beugel. Ik moet zeggen dat ik me beter voelde met de Naproxen maar hierdoor ook weer de neiging had gewoon te doen wat ik altijd al deed. Teveel dus... Het is een lang verhaal maar ik ben blij het even op te kunnen schrijven

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 aug 2007, 07:11 

Hallo Susieque en anderen,

Wat een naar verhaal, en de hoeveelheden pijnstillers die je beschrijft lijken me flink. Het onderstaande heb ik een keer eerder gepost, misschien kun je er iets mee. Veel sterkte!

__

Ik kan iedereen die bij zichzelf een relatie vermoedt tussen aangezichtspijn en kaakklachten aanraden een keer een afspraak te maken bij Frank Schiebergen.

Hij is orofaciaal fysiotherapeut en gespeciliseerd in pijnklachten in (of die voortkomen uit) het kaakgebied. Op de afgelopen jaarvergadering was hij spreker en iedereen was erg enthousiast over zijn kennis op dit gebied. Ook is hij docent aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen & Docent UMC Nijmegen.

Zelf ben ik er onlangs geweest en ik denk dat hij in Nederland tot de meest deskundige mensen behoort op dit gebied. Hij luistert goed, analyseert grondig, legt goed uit en heeft daarna een heel scala aan behandelmogelijkheden. Ook werkt hij samen met tandartsen en kaakchirurgen om samen tot de beste behandeling te komen. Een grote aanrader; meer informatie over hem vind je hier. (het lijkt wel reclame, maar zo is het niet bedoeld; gewoon omdat ik denk dat hij dit soort klachten goed begrijpt en kan helpen). Mij heeft hij een stuk meer inzicht gegeven over de mogelijke oorzaak van mijn klachten en hoe het (deels) te verzachten.

Profiel  

Berichttitel: shiatsu
BerichtGeplaatst: 19 sep 2007, 10:54 

Hai Mirreke,
Ik heb op 7 augustus geschreven dat ik zo'n had en van de kaakchirurg moest ik het met pijnstilling rustig aan doen. Ik heb het natuurlijk wat rustiger aan gedaan maar heb ook 4 shiatsu massage behandelingen gehad. Het gekke was dat ik de verschrikkelijke pijn vrijwel meteen kwijt was. Zij behandelde ook specifiek de kaak/ dunnedarm meridiaan (??) ik hoef geen Paracetamol te nemen. Ik heb nu nog last van een heel stijf zeuderig gevoel in mijn kaak. Ik weet niet of het de shiatsu was of gewoon dat het vanzelf over ging maar ik ben er erg blij mee. Ik ga nog wel terug naar de kaakchirurg voor dat stijve gevoel..
Misschien heb je er iets aan. groetjes Suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2007, 17:10 

Hoi allemaal

Die kaakpijn heb ik ook last van, volgens de fysio komt dat ook omdat je spieren een flinke opdonder krijgt, kon vorige week dus ook echt niet praten 2 dg lang vanwege de pijn, laat staan eten

groetjes Heleen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]