Forum Aangezichtspijn

Voor aangezichtspijnpatiƫnten en andere betrokkenen
Het is nu 25 jul 2014, 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010, 13:32 

Hallo, ik heb me hier net geregistreerd, vooral omdat ik zo enorm veel herken in verschillende van jullie verhalen, en graag zou ik ook eens mijn verhaal neerzetten. Zien of jullie dingen herkennen? Al sinds mijn puberteit klem ik mijn kaken vrij stevig op elkaar en tandenknars ik 's nachts als een gek. Ik heb al jaren last van oorpijn en tinnitus met gehoorverlies, wat 4 jaar geleden werd toegeschreven aan degeneratie van kraakbeen in mijn rechter oor. Er werd toen een scan genomen. Hier leef ik dus al lang mee, en ik had voor kort nergens last van. Twee jaar geleden werd ik ziek, en had ik overal pijn en had ik koorts, en dat sleepte maanden. Toen werd uiteindelijk dermato-myositis vastgesteld, waarvoor ik nog steeds in behandeling ben bij een reumatoloog. Nu heb ik recent terug stekende oorpijn gekregen, die samengaat met rechtse hoofdpijn, duizeligheid, "kriebelgevoel" op mijn hoofdhuid alsof er een beestje op rondkruipt, haarpijn, en druk op mijn oogkas en sinussen, alles rechts. Terug naar de KNO, maar die vindt niks, zegt dat het ook niks met mijn andere aandoening te maken heeft (mijn reumatoloog trouwens ook niet) en stuurt me naar orthopedie. Daar word ik uitgelachen en verder gestuurd naar stomatologie. Daar word ik opnieuw niet serieus genomen, en alles draait uit op het feit, dat ik stressklachten heb, en moet leren relaxen. Geen foto's, geen scan... enkel even tanden op elkaar zetten, mond naar links en naar rechts, naar voor en naar achter... Ja ik ben gestrest, omdat ik zoveel last heb en niemand naar mij luistert. Nu voel ik op of langs mijn nekspier een verdikking (zit opgezet tov de andere kant), en als ik daar op druk, straalt het helemaal uit naar mijn oor en tot boven op mijn hoofd. Ik heb morgen opnieuw een afspraak met de huisarts hierover. Zijn er hier dingen die iemand herkent, en waar er al een diagnose voor was gesteld? Alvast bedankt!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 01:14 

Hallo Nathalie,

Je stelt je helemaal niet aan, mijn hoofd is destijds ook door de huisarts nagekeken omdat ik ook sterk het gevoel had dat er beesten op liepen. Je andere klachten kan ik onderschrijven.
Het heeft me altijd zeer verwonderd dat onze medici helemaal niets zien terwijl er wel terdegen wat te zien valt.
Ik kom hier binnenkort op terug.
Houd moed!

Jema

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 17:53 

Ik kom van bij de huisarts, en die heeft het woord zenuwpijn laten vallen. Verder moet ik uitkijken voor blaasjes of roodheid want dan zou het kunnen zijn dat ik uiteindelijk zona krijg. Vooral ook omdat ik lichte koorts heb. De beschreven pijn volgt een bepaalde zenuw. Intussen heb ik een supplement Beefact gekregen. Verder niks. Door het kaakklemmen, wat ik heel onbewust doe, heb ik ook wel heel wat pijn op mijn kaakgewricht, en daar komt de oorpijn vandaan. Als men daar op drukt, verga ik van de oorpijn... dus ja. Een bitje zal hier waarschijnlijk aan de orde zijn. Maar een echte diagnose en/of behandeling heb ik tot nog toe niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 aug 2010, 20:35 

Hoi Nathalie,
Ik lees je verhaal en herken veel, haarpijn gehooruitval en oorpijn.
Hoofdpijn duizelig en oorsuizen. Pijn in de neus, oogkassen en droge ogen omdat het knipperen niet goed gaat,misschien ook moeite met zonlicht?
Misschien ook pijn in je nek en schoudergordel?
Ik zou als ik jou was een verwijzing vragen naar een kaakfysiotherapeut.
Inderdaad onder een spalkje/splintje voor de nacht zul je misschien niet uitkomen, maar een kaakfysiotherapeut kan je helpen om van je klem/knarsgedrag af te komen, alleen de nacht wordt moeilijk, maar dan kan een spalkje helpen.
Veel sterkte en hou vol.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 21:35 

Alles wat ik eerst rechts had, is nu ook links begonnen. Bij sommige bewegingen van mn nek krijg ik stevige pijnscheuten boven op mn hoofd, en ook als ik ergens om moet lachen is dat snel voorbij, want bij die beweging krijg ik ook van die pijnscheuten. Hoort dit hier ook bij ? Is dit een symptoom van zenuwpijn ? Ik vind het zo eng, want het is toch mn hoofd, stel je voor dat er wat binnen in aan het gebeuren is... :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 17:26 

Hoi Nathalie,

STOP met piekeren, alsjeblieft!
Ik herken je klachten en het komt in de meeste gevallen door toedoen van spieren.
Ook al heb je het gevoel allerlei enge dingen onder de leden te hebben.
Door het piekeren krijg je meer stress en zie daar, je klachten verergeren.
De spierspanning verhoogd (door de stress) en je krijgt meer pijn.
Is er iemand die je begeleid?
Zoek rust, dat is voor jou goed, denk aan yoga e.d. ga op zoek naar je lichaam en leer het kennen.
Het heeft mij zo goed geholpen.
Ik heb nog steeds uitspattingen van pijn, maar ik heb geleerd ermee om te gaan, er op afstand naar te kijken en te accepteren dat ik pijn heb hierdoor wordt het al minder.
Accepteer je angst, verdriet, boosheid en vooral je onmacht, want je zult merken, hoe meer energie je erin gaat stoppen des te meer klachten je gaat krijgen.
Het is bizar maar waar.
Er moet iemand je gaan begeleiden, een goede kaakfysiotherapeut bijvoorbeeld.
Vraag om een verwijzing, in mijn ogen heb je er gewoon recht op.

Veel succes, liefs Wilma

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]